Overbodige geheimzinnigheid rond aankoop pand door gemeente

10 sep 2014 - Wat Deventer eerst niet mocht weten is nu toch openbaar: de gemeente koopt het pand Nieuwe Markt 1G, ten behoeve van de bouw van Film & Theater De Viking. VVD-raadslid Lars Wuijster vraagt zich af waarom dat eerst geheim moest blijven.LEES VERDER

DRTV moet zich bij zoeken partners op Salland richten

5 sep 2014 - De VVD vindt dat DRTV zich bij het zoeken naar een samenwerkingspartner moet richten op Salland in plaats van de Stedendriehoek.LEES VERDER

Gemeente geeft geld uit dat er niet is

2 sep 2014 - ┬áHet college wil het Integraal Kindcentrum Borgele ineens toch weer door laten gaan, nadat vorig jaar was gebleken dat er geen geld voor is. VVD-gemeenteraadslid Carmen Hunger vraagt zich af hoe dat kan: ‘We moeten voorkomen dat de wethouder nu voor Sinterklaas speelt, en wij als gemeenteraad vervolgens de brokken mogen opruimen.’LEES VERDER

Massaontslag Carinova "dramatisch"

29 aug 2014 - De VVD vindt het massaontslag bij Carinova dramatisch. Het is eigenaardig dat Carinova nu opeens van plan is om helemaal met huishoudelijke hulp te gaan stoppen, zegt fractievoorzitter Marco Swart, die burgemeester en wethouders om opheldering heeft gevraagd: ‘De staatssecretaris doet wat de regering de afgelopen jaren heeft aangekondigd. De gemeente Deventer heeft voor de vakantie aangegeven hoe de aanpak hier eruit gaat zien. Hierover is jaren met alle aanbieders gepraat, ook met Carinova. Waarom komt alleen Carinova tot de conclusie dat het maar beter kan ophouden?’LEES VERDER

meer...