Gemeente wil gesubsidieerde vrijplaatsen voor vandalen

20 okt 2014 - De gemeente gaat graffiti gedogen, het onder het mom van ‘kunst’ onderkliederen van andermans eigendom. De VVD is en blijft mordicus tegen. De liberalen willen dat juist wordt gehandhaafd, en dat de kosten die worden gemaakt om de graffiti te verwijderen worden verhaald op de daders.LEES VERDER

Helma Neppérus vervangt Han ten Broeke in het Volkshuis

8 okt 2014 - Het bezoek dat VVD-Tweede Kamerlid Han ten Broeke maandagavond aan Deventer zou brengen gaat door omstandigheden niet door. Hij wordt vervangen door zijn collega, woordvoerster belastingen Helma Neppérus. Daardoor verandert ook het karakter van de avond. Neppérus zal met Deventer in gesprek gaan over ons belastingstelsel en hoe we dat toekomstbestendig kunnen maken.LEES VERDER

College laat binnenstadsondernemers in de kou staan + update

7 okt 2014 - Vandaag stond in De Stentor dat Deventer de Noordenberggarage toch niet gaat opknappen. ‘Daarmee laat het college de ondernemers in de binnenstad in de steek’, zegt VVD-gemeenteraadslid Daaf Ledeboer daarover. ‘Investeren in Deventer is essentieel voor het vitaal houden van onze stad.’LEES VERDER

Geef ondernemers een eerlijke kans

30 sep 2014 - De VVD heeft dit voorjaar aandacht gevraagd voor de manier waarop de procedures rond de vergunningen voor de ramen aan de Bokkingshang zijn verlopen. De Raad van State deelt nu de kritiek, en heeft de gemeente opgedragen aanvragen voor exploitatievergunningen in behandeling te nemen.LEES VERDER

Samenwerking in de jeugdzorg mag niet ten koste gaan van Deventer en democratie

30 sep 2014 - De gemeenten nemen de jeugdzorg over van de rijksoverheid, die niet alleen minder geld meegaf, maar ook een samenwerkingsverplichting oplegde. Voor de gemeente Deventer betekent dat samenwerken met omliggende en veelal kleinere gemeenten. Daar zitten risico’s aan vast, waar de gemeente onvoldoende oog voor heeft, vindt VVD-raadslid Carmen Hunger. Ze ziet ook een democratische onvolkomenheid in de voorgestelde regeling van het samenwerkingsverband.LEES VERDER

meer...