Sloopplan Sluiskwartier kost binnenstad parkeerplekken

26 jun 2015 - Nu parkeren op het Grote Kerkhof  binnenkort verleden tijd is, heeft de raad de noodzaak uitgesproken voor compenserende maatregelen. ‘Want als we de binnenstad en alle voorzieningen daar levensvatbaar willen houden, dan moeten bezoekers ergens terecht kunnen met hun auto. Nu blijkt uit de deze week gepresenteerde plannen, dat we in het Sluiskwartier twintig plaatsen achteruitboeren. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Daarmee valt de bodem onder het project weg.’LEES VERDER

Beloofde aanpak gemeentelijk waterhoofd blijft uit

23 jun 2015 - Twee jaar jaar sprak de gemeenteraad uit dat de gemeentelijke organisatie op de schop moest. Die is te groot en bovendien te weinig wendbaar, terwijl de samenleving juist om adequaat en efficiënt vraagt. Het college wil echter op de oude voet voortgaan en verschuilt zich achter een rookgordijn van algemene vaagheden. VVD-raadslid Lars Wuijster wil nu toetsbare doelen.LEES VERDER

Henk Scharp overleden

10 jun 2015 - Afgelopen weekend werd bekend dat Henk Scharp is overleden. Hij maakte van 2010 tot 2014 voor de VVD deel uit van de gemeenteraad van Deventer.LEES VERDER

VVD wil met Wet openbaarheid bestuur inzage in plannen speelgoedmuseum

8 jun 2015 - De gemeenteraad neemt binnenkort een beslissing over de toekomst van het speelgoedmuseum. Dat kan nog lastig worden, denkt VVD-raadslid Lars Wuijster: ‘Ondanks tal van toezeggingen heeft dit college nog steeds geen knopen doorgehakt.’ Wuijster wil desnoods de Wet openbaarheid bestuur (Wob) inzetten.LEES VERDER

Het smartphoneschandaal blijft groeien (+ update)

1 jun 2015 - Begin mei werd Deventer opgeschrikt door het bericht dat de gemeente 1300 smartphones ongebruikt in de kast heeft liggen. De VVD stelde direct vragen over deze verspilling van gemeenschapsgeld. Uit de antwoorden van burgemeester en wethouders blijkt dat het erger is dan de gemeente deed voorkomen.LEES VERDER

meer...