VVD: Snel een wifi-deken over de hele binnenstad

16 dec 2014 - Op initiatief van de VVD heeft de raad in het najaar van 2012 een motie aangenomen en geld vrijgemaakt om de hele binnenstad te voorzien van een gratis wifi-deken. Na twee jaar implementeren verandert het college op eigen houtje de doelstellingen, zonder de raad hierover actief te informeren.LEES VERDER

Vertrek Royal HaskoningDHV uit Deventer is onaangename verrassing

9 dec 2014 - Het zong al enige tijd rond, en is nu bevestigd: Royal HaskoningDHV gaat Deventer verlaten. Het bedrijf concentreert zijn vestigingen in het noorden en oosten van het land in Zwolle.LEES VERDER

Vreemde capriolen rond Grijze Silo gaan gemeente geld kosten

30 nov 2014 - De Stentor schrijft dat de Grijze Silo in het Havenkwartier voor 10.000 euro wordt verkocht. Volgens de gemeente is het een prima deal, maar VVD-gemeenteraadslid Daaf Ledeboer zet daar zo zijn vraagtekens bij.LEES VERDER

Gemeente laat haar postbezorgers in de steek

29 nov 2014 - Begin dit jaar was iedereen blij, toen dertig mensen via Sallcon een baan kregen bij Cycloonpost. De gemeente heeft het bedrijf onlangs de bezorging van de gemeentelijke post gegund, maar niet bedongen dat de dertig ook bij het bedrijf in dienst kunnen blijven. Onbegrijpelijk, vindt VVD-fractievoorzitter Marco Swart, die het college vragen heeft gesteld.LEES VERDER

Vaart in de haven

16 nov 2014 - Jaarlijks worden bij de behandeling van de begroting de belastingverordeningen voor onder andere begraven, leges en hondenbelasting opnieuw vastgesteld. Normaal betekent dit ook dat de tarieven met een paar procent worden verhoogd.LEES VERDER

meer...