Vaart in de haven

16 nov 2014 - Jaarlijks worden bij de behandeling van de begroting de belastingverordeningen voor onder andere begraven, leges en hondenbelasting opnieuw vastgesteld. Normaal betekent dit ook dat de tarieven met een paar procent worden verhoogd.LEES VERDER

Snijden in gemeentelijke overhead + UPDATE

11 nov 2014 - De gemeente Deventer doet erg veel nuttige dingen, die helpen onze stad en het omliggende platteland leefbaar en welvarend te houden. De organisatie heeft echter wel last van een organisatorisch waterhoofd.LEES VERDER

VVD pleit voor uitstel autovrij Grote Kerkhof + UPDATE

10 nov 2014 - De fractie van de VVD in de gemeenteraad van Deventer wil dat het autovrij maken van het Grote Kerkhof in het centrum van de stad wordt uitgesteld. ‘Doen we dat niet, dan ontstaan er problemen met de bereikbaarheid van het kernwinkelgebied, het stadhuiskwartier, de nieuwe bibliotheek en het filmtheater’, vreest raadslid Daaf Ledeboer.LEES VERDER

Haal meer geld uit het Gemeentefonds

9 nov 2014 - De raad behandelt deze week de begroting van de gemeente Deventer. Altijd een lastige exercitie, want de ambities zijn steevast groter dan de beschikbare middelen. Dat betekent keuzes maken, en die zijn in deze moeilijke tijden vaak erg lastig. Bezuinigingen zijn het meest gebruikte middel om de begroting sluitend te maken, maar volgens VVD-raadslid Lars Wuijster is er een andere, minder pijnlijke weg.LEES VERDER

VVD wil maatregelen tegen geluidsoverlast goederentreinen

5 nov 2014 - Tussen 2017 en 2022 gaan vijf jaar lang iedere dag twee keer zoveel goederentreinen door het hart van de gemeente Deventer rijden. Van de Worp tot voorbij Bathmen levert dat vooral in de nacht voortdurende geluidsoverlast op. Niets aan de hand, zegt verantwoordelijk staatssecretaris Mansveld. De VVD in Deventer eist maatregelen.LEES VERDER

meer...