Gemeente zet horeca in kwade reuk

3 jul 2014 - De horeca is de gastheer van Deventer en zorgt bovendien voor veel werkgelegenheid. Helaas denkt de gemeente daar anders over. Ondernemers worden geplukt en in een kwade reuk gezet. Letterlijk.LEES VERDER

Geldlening stadion GAE

29 jun 2014 - De afgelopen weken hebben we met veel mensen in de stad gesproken. Zij snappen heel goed welke keuze we moeten maken. Een keuze met je hart of met je hoofd.LEES VERDER

VVD komt in actie tegen spoorplannen staatssecretaris Mansveld

20 jun 2014 - Tot ontsteltenis van de VVD heeft staatssecretaris Mansveld (PvdA) besloten dat goederentreinen richting Duitsland over bestaand spoor gaan, dus door Deventer. Ook wordt in de stad kopgemaakt. Het resultaat: ernstige aantasting van leefbaarheid en veiligheid. Als de staatssecretaris haar zin krijgt, denderen straks vele goederentreinen per uur dwars door Deventer en Bathmen. De VVD komt in actie.LEES VERDER

Kopmaken in Deventer gaat ten koste van leefbaarheid

17 jun 2014 - Staatssecretaris Mansveld (PvdA)  maakte dinsdag bekend dat ze goederentreinen richting Duitsland over bestaand oostelijk spoor wil laten rijden. De treinen moeten dan kopmaken in Deventer. Voor de VVD is dat geen optie. ‘We hebben met veel inspanning het plan voor een spoorboog bij Bathmen van tafel gekregen’, zegt gemeenteraadslid Lars Wuijster. ‘Het kan niet zo zijn dat nu een aanslag wordt gepleegd op de leefbaarheid in de binnenstad.’LEES VERDER

meer...